SIDER

søndag 2. oktober 2011

INGEN LAT SØNDAG NEI!! :)

Som jeg skrev på forrige innlegg hadde jeg planer om å bake litt denne helga, og i dag da jeg sto opp var det grått og trist ute, så dermed ble det innedag med påfølgende baking!!:)

Jeg og Thea begynte med å bake grove rundstykker...Måtte ta bilde av henne, og da sa hun: mamma, kan du legge det ut på boggen?...Så klart kan jeg det:)


Så veldig flink til å hjelpe til da skjønner du :)

60 grove rundstykker:)

Så var det litt middagslaging innimellom der igjen, og litt rydding på ett forferdelig rotete kontor...Etter middagen dro jeg til igjen med en deig til, som ble til fine rundstykker:)

60 fine rundstykker:)

Mens jeg stekte dem laga jeg muffins røre så det ble jammen muffinser også...:)



Oppskrift på rundstykker:
150 g smelta margarin
2 pk gjær
4 ss sukker
1 ts salt
12,5 dl melk
ca 2 kg hvetemel
Stekes ved 225 garder i ca 10 min

Dette er absolutt min beste oppskrift, lett og jobbe med og gir utrolig gode rundstykker/ horn...Når jeg skal ha litt grovere rundstykker, har jeg i mindre hvetemel og erstatter med grovemel:)

Jeg har også hekla ferdig ett pledd...Men det kommer det bilde og innlegg om i morgen tenker jeg;)

Ønsker deg en fin søndagskveld:)


5 kommentarer:

Havfruen sa...

Himmel og hav!!!! Start bakeri!! Du er jo en mester jo:) Blir helt matt jeg.....dette var slettes ingen lat søndag:)
Slapp av i kveld da:) Klem fra meg:)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hjelpe meg så produktive dere har vært da! Nå ble jeg inspirert til å bake gitt:)
Jeg har bestemt meg for å feste alle tråder etter hver ferdig bestemorsrute, og når jeg har laget de 4 fire mønsterbrikkene jeg skal ha, hekler jeg dem sammen med en gang. På den måten blir det ikke et ork når rutene skal monteres. Jeg legger baksiden på rutene mot hverandre og hekler dem sammen, enkelt og greit. Lykke til, er spent på å se resultatet;-)
Ha en glad og super dag!
Klem fra meg

tonje boganes sa...

Hei, du er jammen effektiv!
Koselig bilde av jenta di som er med på baksten!
Klem Tonje

stallnilsen sa...

Nam så mye godt dere har baka, koselig og bake ilamme barn.
Æ baka også igår, boller og kanelsnurrer, men tengte ikke på og ta bilder og blogge om det,får huske på det neste gang dä:O
Takk for koselig kommentar hos mæ.

Hilsen Lisbeth :)

Størstepia sa...

Så effektiv søndag du hadde, da;)
Fikk jo helt vann i munnen her, det så utrolig godt ut!!!
God ny uke til deg!
Klem fra størstepia