SIDER

onsdag 28. juli 2010

EN SAMTALE MED EN LITEN GUTT….

 

Må bare fortelle om samtalen som min sønn på 10 år hadde med meg i går…;)

IMG_6120

Vi satt ute på verandaen, da han kom å satte seg til…forsto han skulle snakke om noe, han er en liten tenker den lille gutten…funderer på litt av hvert…

IMG_6121

A: Mamma?

M: Ja….

A: Jeg vil ikke være rik jeg…

M: Å hvorfor det da?

A: Nei for da hadde jeg fått så dårlig samvittighet…

M: Å hvorfor det da?

IMG_6345

A: Nei for tenk da, når jeg er på kiwi å kjøper det jeg har lyst på, så er det noen i verden som ikke får noe, ikke mat, ikke klær, ikke hus…Jeg vil bli slik unicef jeg mamma…Du vet sånn plan fadder…for 200,- i mnd kan vi hjelpe de med mat og medisiner, vi er alle like mye verd vettu mamma!

M: Ja det er sant det gutten min, det var fint tenkt!!

IMG_6347

Fine tanker og meninger fra en liten gutt:)

Med disse tankene ønsker jeg dere ei riktig god natt:)

klem ea

3 kommentarer:

Roka Design sa...

Heisann:)

Det var jammen vise kloke visdomsord fra en liten gutt:)
Herlig!:)

Idas-lilleverden sa...

Det var virkelig fine tenker og meninger fra en liten gutt :)

LIVS LYST sa...

sÅ SØT HAN ER! Det er jammen sant...

Du ba meg om noen råd ang. maling av brunbeisede møbler.
Vi har startet med grunning og så brukt blank OLJEmaling over. Det er viktig at det er olje, for den vannbaserte dekket ikke helt og den rød/brune fargen kom igjennom. Man må ta noen strøk.

Det er jo ikke sikkert at du har like møbler som vi hadde. Men jeg ville i alle fall brukt oljemaling.

Ha en fin dag!

Liv ;O)